' '
לפרטים

תודה שנרשמת לקבלת דיוור מ-bodyways.
אירועי השבוע, שיעורים ומפגשים חדשים, טיפים, כתבות ומאמרים, הטבות ומבצעים אליך בימי רביעי ישירות לתיבה.

לשינוי הגדרות דיוור עדכנו פרטים כאן »

פוריות ומיניות האישה מנקודת מבט קצת אחרת

אבחון דרך כף הרגל בקליניקה בבית הכרם - אלה - עבודת גוף - דרך גוף
אבחון דרך כף הרגל בקליניקה בבית הכרם - אלה - עבודת גוף - דרך גוף


חייה של האישה מגיל ההתבגרות סובבים סביב מחזור המיניות שלה מרגע קבלת הוסת מתחיל מעגל חודשי של בניה והתחדשות, התנקות וזרימה.

אזור הבטן התחתונה והאגן הם האזור הרחב ביותר והגדול ביותר בגוף שלנו, הנשים, ובתוכו מרכז של כוח, קסם , יצירה ויצירתיות .


גוף האישה - פלא הבריאה

פוריות ומיניות האישה מנקודת מבט קצת אחרת



בעבודתי אני פוגשת מגוון אדיר של סיפורי נשים הקשורים במחזור החיים הנשי... סיפורים על כאבי מחזור, מחזור שלא מגיע, מחזור שלא מפסיק, אישה שלא נכנסת להריון, אחת שמפילה, הקושי עם גידול הילדים, היחס אל המיניות , קשיים במיניות , היחס אל הוסת, גיל הבלות , הפסקת המחזור, תופעות לוואי של לידה, תופעות לוואי של הורמונים, מגרנות, מצבי רוח ,בריחת סידן, נפילת השלפוחית, התרופפות הנרתיק ועוד ועוד


מנותקות מהגוף

המשותף להרבה מהנשים הבאות לתהליך הוא היחס האמביוולנטי אל הגוף: מצד אחד שימת דגש רב על המראה החיצוני הן לחיוב בצורה של טיפוח והן לשלילה בצורת ביקורת נוקבת ללא הרף .מצד שני יש ריחוק ונתק מהגוף פנימה . אין לנו, בעולם המודרני ,מספיק היכרות עם תפקודי הגוף, עם הצרכים שלו והמשמעויות הרוחניות שבו.
אנו לא חוות את הגוף כחלק מאיתנו , אלא כמשהו נפרד, אין לנו חופש בו, אלא הרבה בושה ,הסתרה ופגיעות , וגם טשטוש של התחושות.
נשים רבות חיות ליד המניות שלהן וליד התופעות הטבעיות כל כך שקשורות בגוף האישה ובמניות שלה . יש לנו מערכת שלמה של אמצעים שמסתירים ומטשטשים את מצבנו הפיזי והנפשי ואנחנו משתמשות בהכל בכדי להמשיך לתפקד כרגיל בלי להתייחס אל המניות שלנו והדבר בעוכרנו.


את מיוחדת כי את אישה

פעמים רבות אנו שוכחות שאנו נשים ואנו מיוחדות בשל כך.
אנחנו לא צריכות לתפקד כמו הגברים ולחקות את היכולות שלהם , אלא לטפח את שלנו ולהביע אותן בעולם.
לגוף האישה ולנפש שלה יש צרכים מיוחדים שצריכים לבוא לידי ביטוי וסיפוק . לאישה יש יכולת יצירתית גבוה מאוד, יכולת הכלה , מאגר של ידע אינטואיטיבי ועוצמה וכוח רבים.
האישה בנויה ומסוגלת לקחת על עצמה הרבה מאוד ולהכיל מגוון רחב מאוד של רגשות ומצבים.
יש לכך קשר ישיר לכך שטמונה בגוף האישה היכולת ליצר חיים ולהביא ילדים לעולם.
ולכן חשיבותו הגדולה של אזור האגן וחשיבות הקשר שלנו עם אזור זה


בעיות פוריות ושיטת הטיפול

מחזור לא סדיר, כאבי מחזור, מחזור שלא פוסק, אי הצלחה להיכנס להריון , לידות והריונות מסובכים וכדומה. מאחורי כל אלו תמיד ישנו סיפור רגשי .
סיבות לקושי להיכנס להריון יכולות להיות בעיות בקשר הזוגי, טראומה מלידה, טראומה מינית, אי קבלת הגוף, חשש מיכולתי להיות אם או חוסר שביעות רצון מתפקודי כאם ועוד ועוד.

הגוף הוא מכונה נפלאה ומסתורית ויש בה פשטות ובהירות. אם משהוא כואב הוא פשוט כואב ואם משהוא נעים הוא פשוט נעים . הגוף לא יודע להסתיר ולטשטש, אבל המוח והחשיבה כן, אנו מסוגלות בכוח המחשבה לטשטש את התחושות, לשכוח שכואב, שלא נוח, שמשהו מכווץ או לחוץ ,
וכך להתעלם מהגוף וליצור נזק.

יש ביכולתנו לעצור את הזרימה הטבעית של הפוריות בגוף שלנו באותה מידה שאנו יודעות לייצר עצירות .

הטיפול אותו אני מלמדת הוא לשים לב אל הגוף , איזה חלקים אני מנתקת , מעלימה, מכווצת ואותם לשחרר. הרי באופן טבעי, אם אין שום בעיה, מחזור חודשי אמור לעבור חלק וללא כאבים וכך גם קליטה של הריון ולידה .
לגוף שלנו יש כוח ריפוי וחיות טבעיים, אנו צריכות להאמין בכוחו הטבעי של הגוף שלנו להיות בריא וחיוני. זה נותן בטחון ושקט, שהם עצמם גורמים הנחוצים לכניסה להריון בריא.

מלבד החלק הפיזי קיים המימד הרגשי, שגורם לנו לחסום את עצמנו באופן לא מודע, לדוגמא :
מטופלת שניסתה להיכנס להריון , עברה תהליך מאוד יפה ופיתחה קשר ואהבה אל הגוף שלה, התזונה שלה הייתה מצוינת ולא נמצאה שום בעיה רפואית ובכל זאת לא הצליחה להיכנס להריון, עדיין משהו לא הסכים להשתחרר. בסופו של דבר שאלתי אותה: את חוששת להיות אמא כמו אמא שלך? ( שיש לה איתה יחסים מורכבים ובאופן כללי היא לא מעריכה אותה) התשובה הייתה : כן.
כשאמא שלה יצאה מהתמונה, אותה אישה צעירה נכנסה להריון מיד ומהר מאוד אח"כ לעוד ועוד הריונות ולידות משמחות.

כניסה להריון ומיניות נוחה וזורמת הם תהליכים נהדרים! מציאת הסיבות למעצורים ופתירתם מביאים הרבה אושר, סיפוק, מימוש ויצירתיות בחיים.

המאמר פורסם גם כאן »

אלה רשף ועקנין תהליך אישי ליצירת שינוי התנהגותי רגשי וגופני דרך הגוף . ליווי בתהליך של צמיחה והתפתחות אישית
פגישת היכרות במחיר מיוחד לבאים דרך האתר
הקליניקה בבית הכרם, ירושלים

כל המאמרים של אלה - עבודת גוף:

שקט בראש דרך הרפיה בגוף

שקט בראש דרך הרפיה בגוף

שבת שקטה , חופשה בחוף ים נידח, שינה רגועה בלי הפרעות, רק תתנו קצת שקט!!!כולנו חיים בצפייה לרגע שלעומס היומיומי יבוא סוף, או לפחות פסק זמן, בו יהיה לנו שקט ונוכל לנוח ולא להיות כל כך עסוקים וטרודים במעשים ובמחשבות האינסופיות.אבל איך יוצרים שקט ופנאי בתוך היומיום , האם אפשר ללמוד לייצר אותם באופן סיסטמי (שיטתי)?» מאת אלה רשף ועקנין

שקט בראש דרך הרפיה בגוף

שקט בראש דרך הרפיה בגוף

» מאת אלה רשף ועקנין

שיתוף חברים
עם : אלה רשף ועקנין